Plan awaryjny prezydenta na pomoc związaną z AIDS – czy nagły wypadek ad

Słabe systemy zamówień farmaceutycznych i towarów z historią luk w dostępności były uważane za mało prawdopodobne, aby zapewnić bezpieczne dostawy leków. Niektórzy obawiali się, że poleganie na generycznych lekach antyretrowirusowych doprowadziłoby do stosowania niskiej jakości podróbek. Uważano, że stygmat stanowi barierę nie do pokonania, która powstrzymywałaby pacjentów przed szukaniem leczenia. Założono również, że mało prawdopodobne jest osiągnięcie wymaganego poziomu przestrzegania terapii przez osoby ubogie, które miały niewielkie doświadczenie w zakresie długoterminowej opieki medycznej. Krytycy namalowali żywe obrazy lekoopornych szczepów wirusa HIV szalejących najpierw przez Afrykę, a potem na całym świecie. PEPFAR został również skrytykowany za stworzenie programu wertykalnego z celami specyficznymi dla choroby, jak również strukturą i strategią opartą na pojedynczym dawcy, które niektórzy obserwatorzy uważali za grożące podważeniem zarówno krajowych programów kontroli AIDS, jak i wielostronnego, globalnego funduszu multidonorskiego. Walcz z AIDS, gruźlicą i malarią.
Biorąc pod uwagę te zastrzeżenia, jak dobrze program został wykonany. Według stanu na koniec marca 2008 r., W wyniku składek PEPFAR, łącznie 1,7 miliona osób otrzymało terapię przeciwretrowirusową3, co odzwierciedla wzrost dostępu do leczenia o czynnik ponad 10 w mniej niż 4 lata.
Pomimo swojej wertykalności, program był również dość dobrze zintegrowany z globalnymi i krajowymi reakcjami na epidemię HIV. PEPFAR współpracował z krajowymi programami kontroli nad AIDS w popieraniu podejścia Światowej Organizacji Zdrowia, które zaleca, aby każdy kraj miał jedną narodową strategię walki z HIV, jedną krajową wytyczną postępowania i jedną ramową procedurę monitorowania i oceny. W większości z 15 krajów, w których PEPFAR skupił swoje wysiłki, darczyńcy i rządy przyjmujące uczestniczą w wielosektorowym planowaniu, aby zapewnić, że finansowanie dawców uzupełnia krajową strategię kontroli AIDS.
Wysiłki te często ożywiały krajowe reakcje na AIDS i mogą inspirować podobną koordynację w odniesieniu do innych programów zdrowotnych i rozwojowych. Coraz częściej fundusze PEPFAR wspierają również usługi leczenia HIV poza szpitalami skierowanymi, w tym w szpitalach rejonowych i centrach podstawowej opieki zdrowotnej, gdzie większość osób otrzymuje opiekę i gdzie usługi związane z HIV są z konieczności włączane do usług podstawowej opieki zdrowotnej.
Wpływ na szerszy system opieki zdrowotnej finansowania programu związanego z chorobą jest trudniejszy do oszacowania. Choroba HIV, przewlekły stan wymagający obserwacji w okresach zdrowia i choroby, zmotywowała do stworzenia systemów zapewniających ciągłość opieki. Takie systemy są potrzebne do skutecznego leczenia innych chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca, choroby sercowo-naczyniowe i choroby psychiczne. Finansowanie z PEPFAR przyczyniło się do zwiększenia wsparcia dla aptek i laboratoriów i pobudziło znaczny wzrost programów wsparcia pacjentów opartych na społeczności – usług, które mogą przynieść korzyści szerokim populacjom pacjentów. Co więcej, promowała ona wzmocnienie pozycji osób żyjących z HIV dzięki wsparciu programów edukacji rówieśniczej prowadzonych przez osoby zakażone wirusem HIV, co może mieć pozytywne implikacje dla tworzenia systemów opieki zdrowotnej, które uwzględniają potrzeby i priorytety pacjentów i czerpią z nich korzyści. ich wgląd w projekt i wdrażanie programu4. Rodzaje programów kwalifikujących się do finansowania PEPFAR zostały poszerzone o usługi takie jak gruźlica i malaria, dwa warunki bardzo istotne dla choroby HIV
[patrz też: laserowe obkurczanie pochwy, forum kulturystyczne, reaktory chemiczne ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne laserowe obkurczanie pochwy reaktory chemiczne